دانشگاه علوم پزشکی جیرفت درخصوص مرگ راحیل حقیقت را نمی گوید ،
در پی فوت راحیل لورگی ، کودک کهنوجی در اثر عقرب گزیدگی ، از لحظه فوت تاکنون 8 هشت روز می گذرد اما همچنان از طرف مسئولان بیمارستان ، کادرپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی جیرفت که ناظر و در رآس همه این قضایاست هیچگونه شفافیت و صداقت درپاسخگویی به افکار عمومی دیده نمی شود و ظاهرا قرار بر تطهیر مقصران و فیصله دادن قضیه با یک عامل ناشناخته و قضا و قدری است ، تا جایی که امروز پنج شنبه در گزارش خبری صداوسیمای مرکز استان کرمان که با معاونت درمانی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مصاحبه کرده بودند آقای دکترشمس علت فوت کودک را سم ناشناخته عقرب عنوان کردند و علاوه بر آن اعلام داشتند که برای شناخت این نوع عقرب باید تحقیقات میدانی وسیع انجام شود و در پایان سخنانش در گوشه ای هم احتمال قصور دادند و قول دادند درصورت قصور برخورد میکنند ، بنابراین باتوجه به موضع گیری های مبهم و سراسر متناقض مسولان مربوطه در روزهای اخیر و نیز سانسور شدید سخنان والدین راحیل از طرف صداوسیمای کرمان لازم میدانیم جهت تنویر افکارعمومی و در رد و تکذیب اظهارات مسولان علوم پزشکی بار دیگر خلاصه ای از ماجرای فوت راحیل لورگی از زبان خانواده آن کودک بیگناه بیان شود ،
صبح روز سه شنبه هشتم فروردین ماه کودک در اثر عقرب گزیدگی به بیمارستان 12 فروردین کهنوج منتقل می شود که پس از معاینات اولیه و با تزریق آمپول دگزامتازون به صورت سرپایی ، مرخص می شوند ، در همین زمان پدر راحیل به پزشک اصرار میکند اجازه دهد لاشه عقرب را از خانه به بیمارستان بیاورد که پزشک می گوید مگر ما عقرب شناس هستیم ، مجددا پدر راحیل اصرار دارد با انتقال فرزندش به مراکز استان های کرمان یا هرمزگان موافقت کنند که بازهم با عدم پذیرش روبرو میشود و پرسنل میگویند چرا مسآله را بزرگ میکنید یک عقرب زدگی ساده است نیاز به اعزام ندارد بنابراین کودک از بیمارستان ترخیص شده و به منزل می روند اما عصر همان روز ساعت پنج مجددا حال کودک بد می شود و به بیمارستان مراجعه میکنند ولی به دلیل شلوغی بیش از حد بیمارستان و نبود تخت کافی پس از سه ساعت سرگردانی در طول همین ساعات هرلحظه حال راحیل بدتر می شود اما بازهم خبری از پزشک متخصص نیست تا جایی که مادر راحیل که جان کودک دلبندش را درخطر می بیند و درحال دویدن دراتاق ها و راهروهای بیمارستان هست دست به دامان پزشکان عمومی می شود تا بلکه کسی بر بالین فرزندش بیاید اما بازهم جوابی نمیگیرد در نهایت پس از ساعت ها بالاخره آمپول پادزهر معمولی تزریق می شود که همین پادزهر اگر اول صبح استفاده می شد شاید شرایط تغییر میکرد اما حالا از ساعت 9 به بعد کار به جایی رسیده که غیراز پزشک متخصص کاری ازکسی ساخته نیست و متاسفانه پزشک متخصص از بیمارستان خارج شده و پاسخ تلفن های مکرر پرسنل را هم نمی دهد ، و راحیل کهنوج هم درحال جان کندن است ، فردا صبح ساعت هفت پزشک متخصص می آید اما نوش دارو و بعد مرگ راحیل آمده ،
در پایان از مسولان علوم پزشکی میخواهیم فقط به این سوآلات پدر و مادر راحیل جواب بدهند ،
اگر عقرب ناشناخته است چرا همان لحظه اول بدون اتلاف وقت در زمانی که لاشه عقرب هم موجود بود آزمایش انجام ندادند ،
اگر عقرب شناخته است چرا پادزهر را اول صبح یا ساعت پنج عصر نزدید ،
اگر ناشناخته است چرا با انتقال کودک موافقت نکردید ؟
چرا در گزارشات اولیه بیمارستان که روز اول منتشر شد خودتان گفتید عقرب از نوع گادیم است ؟
درحالی که پرسنل پزشکی عقرب را ندیده اند چطور نوع آن را تشخیص دادند ؟
و ده ها سوال دیگر که پاسخ آن ها را به وجدان خودتان بدهید. و شهامت داشته باشید حقیقت را بگویید و آنگاه همه ی ما در مقابل روح راحیل زانو بزنیم تا شاید راحیل ما را ببخشد.