راحیل کوچ کرد از دنیای ما ،
راحیل کوچولو رفت و نبودید ببینید
مادرش چه خاکی برسر می کرد و مدام از خدا میخواست رفتن راحیل فقط یک خواب باشد ، ولی راحیل رفته است و حالا چند ساعتی است مهمان قبرستان است ، روح اله
بابای راحیل سه ساله بود که بی بابا شد و حالا هم بی راحیل ،
راحیل کلاس دوم دبستان مکتب الزهرا بود ، روز چهاردهم فروردین اما صندلی کلاسی یک نفر کم دارد ، معلم حاضر و غایب می کند ، خانم اجازه ! راحیل نیست ، راحیل رحلت کرد ،
آخرین بار که مهمان راحیل بودم قول داد پزشک شود ، پزشک قلب ، راحیل جان بیا قلب های همه ی ما را جراحی کن ، رگ های احساس ما مسدود شده است ، بیا کمی عشق به جانمان تزریق کن ،
راحیل ، روح اله هنوز عقرب را در شیشه نگه داشته است، امروز صبح باعقرب درباره ی تو حرف میزد ، روح اله لباس سیاه نپوشید، هنوز منتظر است ، می گوید راحیل بر می گردد ، مامانت اجازه نداد پرچم سیاه بالای خانه تان نصب شود ، او هم می گوید راحیل بر می گردد ، لباس های فرم مدرسه ات را اطو کرده ، راحیل جان راستی آن نقاشی هایی که قرار بود برایم بکشی آماده اند؟
روح اله ، پسر دایی عزیزم تسلیت " .... پاسخ ها مسئولان بیمارستان کهنوج و گزارشات پرونده پزشکی راحیل در ادامه می آید هرچند که پدر و مادر راحیل پزشکان و کادر بیمارستان را مقصر میدانند و روایتی کاملا متفاوت بیان میکنند ، پزشکان بیمارستان دلیل فوت را نبود واکسن پادزهر برای عقرب نوع گادیم عنوان میکنند اما پدر راحیل میگوید بیمارستان تنها یک پزشک داشت و صدها نفر آدم حیران و سرگردان بودند و تخت کافی وجود نداشت و برای دسترسی به پزشک باید چندساعت به پرستاران اصرار میکردیم تا نوبت ویزیت به ما برسد ، و زمانی که اصرار داشته که راحیل را به شهرهای همجوار جیرفت و بندرعباس و کرمان انتقال دهد اما مسئولان اورژانس به ایشان اطمینان داده اند که مشکل خاصی وجود ندارد و نیازی به انتقال بیمار نیست ،
گزارش اولیه روابط عمومی بیمارستان دوازده فروردین کهنوج در خصوص فوت ناگوار کودک هشت ساله
روز سه شنبه8فروردین ساعت 9صبح بیمار راحیل لورگی باعقرب زرد درناحیه ران راست گزیده شده بیمار به اورژانس بیمارستان 12فروردین اورده شده وتوسط پزشک اورژانس ویزیت شده , ازمایشPTوPTTوCBCنرمال وحال عمومی بیمار خوب بوده و پس از دریافت امپول کلرفنیرامین و دگزامتازون به صورت سرپایی مرخص میشود . عصر بدلیل ضعف وبیحالی مجددا به اورژانس مراجعه میکنند . مجددا ازمایشات فوق وازمایش ادرار تکرار میشود . PTوPTTوU/Aنرمال بوده ولی بدلیل پلاکت پایین50000درساعت 21بستری شده ودرساعت21:05ویزیت متخصص اطفال انجام میشود . بیمار 1ویال سرم ضد عقرب میگیرد.پلاکت دستی درخواست میگردد که136000بوده , بیمار کاملا هوشیار وفاقد خونریزی است . درساعت02:00مجددا PTوPTT تکرار میشود که اینبار مختل وبالای120ثانیه بوده , بنا به دستور FFPوصل میگردد . بیمارتقریبا درهمین زمان دچار تغییر رنگ ادرار برنگ چای میگردد که نشانه همولیزمیباشد . لذا FFPتکرار میگردد . بیمار همچنان هوشیاراست . انتی بیوتیک کفلین هم دریافت میکرده . یک نوبت استفراغ داشته که امپول دیمیترون ورانیتیدین تزریق میگردد . بیمار درساعت 5:15 بطور ناگهانی دچارایست قلبی وتنفسی میگردد . بلافاصله اقدامات احیا شروع شده بیمار انتوبه میگردد . ماساژقلبی وتزریف داروی ادرنالین و اتروپین در چند نوبت انجام گرفت واقدامات احیا تا ساعت6:45 ادامه داده شد یعنی بمدت 1.5ساعت.(مدت زمان احیا قانونا 45دقیقه میباشد واگر بیمار پاسخ ندهدختم CPRاعلام میگردد).سپس درساعت 7:21 بطور کامل خط صاف ظاهر شد .( دراین فاصله امبو بگ داده میشد.) ختم CPR اعلام شد........تشخیص: عقرب زدگی باعقرب "گادیم" که به سرم ضد عقرب معمولی پاسخ نمیدهد . وبیمار که هوشیار است بصورت ناگهانی دچار همولیز وDICشده وسریعا دچار ایست قلب وتنفسی میگردد . لذا تمام اقدامات لازم برای بیمار بعمل امده و علت فوت بیمار نوع عقرب ومقاومت سم این نوع عقرب به سرم ضدعقرب موجود دربازار میباشد.ونیزعوارض غیر قابل پیش بینی از گزش این نوع عقرب است.
معلم روستایی...ما را در سایت معلم روستایی دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 191